تبلیغات
موسسه آسیب های اجتماعی ستایشگران - کرفس: یک ضدالتهاب طبیعی
موسسه آسیب های اجتماعی ستایشگران
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


وبلاگ موسسه آسیب های اجتماعی ستایشگران به شماره ثبت 174 واقع در زاهدان با اهداف کاهش آسیب و مواد مخدر ایدز که از جمله کارهای موفق این موسسه افتتاح اولین مرکز DIC (مرگز کذری معتادین ) جنوب شرق کشور تحت حمایت معاونت امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی س و ب ادرس مرکز زاهدان خیابان هیرمند شمالی بین هیرمند47 و 49 که این مرکز توانسته با تحت پوشش قراردادن بیش از 400 معتاد گذری در یه سال گذشته در یکی از محله ای محروم شهر زاهدان امار خوب و قابل توجهی از خود به جای گذارد . ضمنا تمام سوالات شما رادر مورد ایدز-اعتیاد-آسیب های اجتماعی- مهارت های زندگی - ترک اعتیاد - و بیماری ها جوابگو می باشد . تلفن های تماس : 05414508964 و همچنین در زمینه ترک اعتیاد و خدمات مشاوره ایی و حمایتی ویژه معتادین در شهر زاهدان به صورت رایگان همکاری مینماید

مدیر وبلاگ : عظیم جان آبادی
کرفس یک سبزی ترد و خوشمزه است که باعث خنکی و تازگی سالادها و غذاها می شود.

این سبزی یکی از سالم ترین سبزیجات موجود است و راز آن در ترکیبات معطری است که در تخم آن وجود دارد. تخم کرفس سرشار از نوعی عصاره های روغنی است که با التهاب ها مقابله و توکسین ها و ضایعات دیگر را از بدن دفع می کند. در این مطلب ابتدا به گوشه ای از خواص کرفس اشاره کرده و در نهایت یک سالاد کرفس ساده و خوشمزه برای التهاب زدایی از بدن را یادتان می دهیم. لطفاً با ما همراه باشید.

کرفس خوب انتخاب کنید

مهم این است که بهترین و سالم ترین کرفس را انتخاب کنید. برای این کار باید به ظاهر آن دقت کنید. کرفس خوب باید براق و با ساقه هایی فشرده، سفت و رنگ آن سبز روشن باشد. از انتخاب کرفس های نرم شده و با ساقه های رویی سفید رنگ بپرهیزید. برای نگهداری خوب از کرفس (3 تا 4 روز) آن را داخل کاغذی مرطوب پیچیده و داخل یخچال قرار دهید. توصیه می کنیم این سبزی پرخاصیت را تازه به تازه مصرف کنید تا از بیشترین خواص آن بهره مند شوید.

نوشیدن آب کرفس به هنگام صبح باعث تأمین آب بدن، پاکسازی بدن و پیشگیری از ریزه خواری در طول روز می شود

کرفس: یک ضدالتهاب قوی و طبیعی

یکی از خواص فوق العاده ی کرفس بدون شک قدرت ضدالتهابی بالای آن است. کرفس به دلیل دارا بودن پولی استیلن قدرت زیادی در رفع التهاب بافت ها دارد و می تواند به دفع توکسین ها یا همان سموم و لاغری کمک کند. این ترکیب فوق العاده برای تسکین بیماری هایی مانند آرتریت مفصلی، اوستئوآرتریت یا آرتروز زانو، نقرس، آسم و برونشیت کمک کننده است.

کرفس یک ماده ی غذایی بدون کالری و حاوی ویتامین

کرفس منبع انرژی نیست. یعنی اینکه کالری وارد بدن نمی کند. خیار و کرفس دو سبزی پرخاصیت هستند که کالری بسیار اندکی وارد بدن می کنند اما در عین حال باعث پاکسازی و رطوبت بخشی به بدن می شوند. کرفس می تواند بدن را از درون تنظیم کند. به این ترتیب که می تواند میزان املاح معدنی را کنترل کرده و به دلیل دارا بودن ترکیبات مفید، بدن را پاکسازی کند. کرفس سرشار از آب، فیبرها، پتاسیم، سدیم، ویتامین C و E، فولات و کلسیم است. این ترکیبات مفید ارزش این را دارند که کرفس وارد سبد خریدتان شده و همیشه در آشپزخانه تان حضور داشته باشد.

کرفس ادرارآور و سیرکننده است

همان طور که اشاره شد خواص کرفس ناشی از وجود عصاره های روغنی مانند «لیموئن»، «پسورالن» یا «اپین» است. تمام این ترکیبات خواص دیورتیک (ادرارآور) دارند و باعث بهبود گوارش می شوند. از طرف دیگر کرفس یک ماده ی غذایی سیر کننده است. نوشیدن آب کرفس به هنگام صبح باعث تأمین آب بدن، پاکسازی بدن و پیشگیری از ریزه خواری در طول روز می شود.

کرفس مفید برای بدن

کرفس سرشار از نوعی ترکیب به نام «فتالید» است که باعث آرامش عضلات اطراف عروق شده و به بهبود گردش خون کمک می کند. علاوه بر این، کرفس یکی از مناسب ترین مواد غذایی برای تنظیم و کنترل کلسترول خون است.

سالاد ضدالتهاب کرفس و سیب سبز

برای بهره مندی هر چه بیشتر از خواص کرفس می توانید با کرفس، سیب سبز و گردو سالادی خوشمزه تهیه و میل کنید. این سالاد ساده است و با کمی ماهی آزاد یا سینه ی مرغ باب طبع تر می شود. اگر رژیم لاغری گرفته باشید نیز این سالاد بسیار مناسب است.

مواد لازم
سیب سبز 1 عدد
کرفس 2 شاخه
سبزی راکت یا بیبی اسفناج 100 گرم
گردوی خرد شده 5 عدد
آب لیموترش نصف عدد
عسل 4 قاشق چای خوری
فلفل سفید و دانه ی خردل برحسب ذائقه و به میزان لازم
روغن زیتون به میزان لازم

روش تهیه
کرفس و سیب را با دقت بشویید. سپس هر دو را خرد کنید. نیازی نیست که سیب ها را پوست بگیرید. کافی است هسته های آن را درآورید. گردوها را خرد کنید و اگر مایل بودید داخل اندکی روغن زیتون تفت دهید. داخل یک فنجان آب لیموترش را با دانه های خردل و عسل مخلوط کنید. سپس روغن زیتون و کمی فلفل سفید اضافه کنید. یک ظرف مناسب سالاد انتخاب کنید و سبزی راکت (اگر به این سبزی دسترسی دارید در غیر این صورت می توانید از بیبی اسفناج استفاده کنید) را داخل آن بریزید. سپس سیب ها و کرفس را اضافه کنید. در نهایت سسی که از ترکیب لیموترش، عسل، خردل و فلفل سفید تهیه کرده اید را روی سالاد بریزید و سالادتان را سرو کنید. این سالاد برای مصرف ماهی یا سینه ی مرغ بسیار مناسب است.




نوع مطلب : تغذیه گروه های ویژه، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
عظیم جان آبادی
1394/08/10
1396/05/15 04:00 ب.ظ
What's up to all, how is all, I think every one is getting more from this web page, and your views are good in favor of new users.
1396/05/9 12:56 ب.ظ
Very good info. Lucky me I ran across your blog by chance (stumbleupon).
I've book marked it for later!
1396/02/22 06:24 ق.ظ
I like the helpful information you provide in your
articles. I will bookmark your weblog and check again here frequently.
I am quite certain I'll learn many new stuff right here!
Good luck for the next!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر




موضوعات
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
به سایت ما خوش آمدید
نام و نام خانوادگی      
آدرس ایمیل      
کلیه حقوق این وبلاگ برای موسسه آسیب های اجتماعی ستایشگران محفوظ است