موسسه آسیب های اجتماعی ستایشگران
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


وبلاگ موسسه آسیب های اجتماعی ستایشگران به شماره ثبت 174 واقع در زاهدان با اهداف کاهش آسیب و مواد مخدر ایدز که از جمله کارهای موفق این موسسه افتتاح اولین مرکز DIC (مرگز کذری معتادین ) جنوب شرق کشور تحت حمایت معاونت امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی س و ب ادرس مرکز زاهدان خیابان هیرمند شمالی بین هیرمند47 و 49 که این مرکز توانسته با تحت پوشش قراردادن بیش از 400 معتاد گذری در یه سال گذشته در یکی از محله ای محروم شهر زاهدان امار خوب و قابل توجهی از خود به جای گذارد . ضمنا تمام سوالات شما رادر مورد ایدز-اعتیاد-آسیب های اجتماعی- مهارت های زندگی - ترک اعتیاد - و بیماری ها جوابگو می باشد . تلفن های تماس : 05414508964 و همچنین در زمینه ترک اعتیاد و خدمات مشاوره ایی و حمایتی ویژه معتادین در شهر زاهدان به صورت رایگان همکاری مینماید

مدیر وبلاگ : عظیم جان آبادی


کمی اضافه وزن، بالا رفتن سن، سبک زندگی نامناسب و احتمالا سابقه‌ی خانوادگی‌ می‌تواند شما را در معرض دیابت نوع دو قرار دهد.

میلیون‌ها نفر در سرتاسر جهان به این بیماری مبتلا هستند و با دردسرهای آن دست و پنجه نرم می‌کنند. اما همیشه پیشگیری حرف اول را می‌زند. در این مقاله نه توصیه داریم که شما را از این بیماری شیرین تلخ دور می‌کند. لطفا با ما همراه باشید.

کاهش وزن

مراقب وزن خود باشید

لطفا از اینکه هر روز گرد و قلمبه تر می‌شوید خوشحال نباشید. باید بدانید چربی‌هایی که دور شکم‌تان انباشته می‌شوند خطر ابتلا به بیماری دیابت نوع دو را افزایش می‌دهند.

معمولا چربی دور شکم آقایان بیشتر است اما خانم‌ها نیز به خصوص بعد از پنجاه سالگی از این امر مستثنی نیستند. اما با این حال می‌توانید با کنترل وزن از ابتلا به دیابت نوع دو پیشگیری کنید. اگر اضافه وزن دارید حتما با یک متخصص مشورت کنید.

توجه داشته باشید که کنترل وزن، فشارخون بالا، کلسترول، خطر ابتلا به آرتروز و خطر بیماری‌های قلبی عروقی را نیز کاهش می‌دهد.

 

حواستان به چربی‌ها باشد

چربی‌ها حاوی کالری زیادی هستند. در واقع هر یک گرم از این چربی‌ها  9 کیلوکالری وارد بدن‌تان می‌کند. چربی‌ها در سوخت و ساز قندها نیز اختلال ایجاد می‌کنند. برای پیشگیری از ابتلا به دیابت مصرف چربی‌ها را کاهش دهید. بهتر است اول مصرف چربی‌های حیوانی مانند گوشت قرمز، تخم مرغ، سوسیس کالباس، پنیر، کره، خامه و همچنین مواد غذایی پرچرب مانند سیب‌زمینی سرخ کرده، شکلات‌ها، بستنی، شیرینیجات، بیسکوییت‌ها و غیره را کاهش دهید. در این صورت علاوه بر کاهش خطر دیابت، کلسترول تان را نیز کاهش می‌دهید.

 

قندهای دیر جذب میل کنید

بر خلاف باورهای رایج همه‌ی قندها باعث بروز دیابت نوع دو نمی‌شوند. فقط قندهای زودجذب که با سرعت زیادی قند خون را بالا می‌برند مانند کیک، آب نبات، بستنی، قند و شکر خطر ابتلا به دیابت را بالا می‌برند. برای پیشگیری از این بیماری قندهای دیر جذب مانند پاستاها یا برنج کامل مصرف کنید.

 

فیبرها را دریابید

فیبرهای غذایی موجود در میوه ها و سبزیجات یا جو دوسر خدمت زیادی به سلامتی می‌کنند. این ترکیبات به تدریج جذب روده‌ها می‌شوند و بخشی از قندها و چربی‌های غذایی را جذب می‌کنند. از این گذشته فیبرها جذب بدن نمی‌شوند و به این ترتیب افزایش قند و چربی خون را محدود می‌کنند. همچنین باید بدانید که فیبرها تولید انسولین را نیز کنترل می‌کنند. تمام این عوامل باعث پیشگیری از ابتلا به دیابت نوع دو می‌شود.

چربی‌ها حاوی کالری زیادی هستند. در واقع هر یک گرم از این چربی‌ها 9 کیلوکالری وارد بدن‌تان می‌کند. چربی‌ها در سوخت و ساز قندها نیز اختلال ایجاد می‌کنند. برای پیشگیری از ابتلا به دیابت مصرف چربی‌ها را کاهش دهید

استرس را از خود دور کنید

استرس باعث ترشح دو هورمون به نام های آدرنالین و کورتیزول می‌شود. هر دوی این هورمون‌ها‌ باعث می‌شوند که کبد قند بیشتری آزاد کند و همین امر هم باعث بالا رفتن قند خون می‌شود. برای همین لازم است که استرس‌هایتان را کنترل کنید. برای این کار بهتر است به دنبال ورزش‌هایی مانند یوگا باشید. دعا، ماساژ، افزایش روابط اجتماعی و غیره باعث ایجاد احساس آرامش و کاهش تنش‌ها می‌شود.

 

سیگار را ترک کنید

نتایج یک پژوهش آمریکایی که روی 4574 آمریکایی حدود 25 ساله انجام شده و در سال 2006 در British Medical Journal به چاپ رسیده نشان می‌دهد سیگار کشیدن و همچنین قرار گرفتن در معرض دود آن خطر ابتلا به دیابت نوع دو را 1.4  افزایش می‌دهد.

قهوه و چای سبز

بفرمایید چای یا قهوه

نتایج یک پژوهش ژاپنی که در سال 2006 در Annals of Internal Medicine به چاپ رسیده نشان می‌دهد که نوشیدن چای سبز یا قهوه از ابتلا به دیابت نوع دو پیشگیری می‌کند. محققان مشاهده کردند شرکت کننده‌هایی که روزانه شش فنجان چای سبز می‌نوشند به میزان 33 درصد کمتر به دیابت نوع دو مبتلا می‌شوند. مصرف سه فنجان قهوه در روز نیز خطر ابتلا به این بیماری را 42 درصد‌ کاهش می‌دهد.

 

ورزش کنید

بدانید و آگاه باشید که ورزش منظم یعنی حدود حداقل نیم ساعت در روز خطر ابتلا به بیماری دیابت نوع دو را کاهش می‌دهد. در سال 2012 محققان آمریکایی ثابت کردند که انجام ورزش‌های عضلانی به مدت یک ساعت خطر ابتلا به این بیماری را به میزان 12 درصد کاهش می‌دهد. اگر وقت ثبت نام در باشگاه های ورزشی را ندارید پیاده روی کنید. کوه بروید و خلاصه از هر فرصتی برای ورزش کردن استفاده کنید. باید بدانید که ورزش برای سلامت قلب و عروق‌تان نیز مفید است و استرس و افسردگی را از شما دور می‌کند.

 

داروهای پیشگیری کننده: مفید یا بی تاثیر؟

نتایج یک پژوهش آمریکایی نشان می‌دهد که مصرف دو دارو به نام‌های متفورمین و رامیپریل می‌تواند باعث پیشگیری از ابتلا به بیماری دیابت نوع دو شود. اما با این حال باید عوارض جانبی احتمالی این داروها را هم در نظر داشته باشید. مشکلاتی مانند مشکلات گوارشی، حساسیت‌های پوستی، هپاتیت و غیره از جمله عوارض جانبی این داروها هستند. برای همین بهتر است با ساده‌ترین و طبیعی‌ترین روش‌های ممکن از ابتلا به این بیماری پیشگیری کنید.





نوع مطلب : دیابت، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
عظیم جان آبادی
1392/05/12
1398/02/10 05:23 ب.ظ
Asking questions are actually pleasant thing if you are not
understanding something completely, but this paragraph gives pleasant understanding yet.


sheradisation (Davida)
http://commentembrasser1.blogspot.com/2017/01/como-solicitar-minicreditos-rapidos-con.html
1398/02/10 02:10 ق.ظ
Hello there I am so happy I found your website, I really found you by error, while I was researching
on Bing for something else, Nonetheless I am here now and would just like to say thanks a
lot for a remarkable post and a all round entertaining blog (I
also love the theme/design), I don't have time to look over it all at the moment but
I have saved it and also added your RSS feeds, so when I have time I will
be back to read more, Please do keep up the awesome job.


tabulator; Grant,
http://bocalawyer37.tumblr.com
1397/02/13 10:28 ب.ظ
Howdy! Do you know if they make any plugins to help with SEO?

I'm trying to get my blog to rank for some
targeted keywords but I'm not seeing very
good success. If you know of any please share.
Many thanks!
1396/07/1 05:49 ب.ظ
I think this is one of the most significant information for me.
And i'm glad reading your article. But want to remark
on some general things, The site style is perfect, the articles is really great : D.
Good job, cheers
1396/05/3 08:07 ب.ظ
Very shortly this web page will be famous among all blogging and site-building visitors, due to it's nice articles
1396/02/1 09:39 ق.ظ
What's up, I check your blog on a regular basis. Your story-telling style is witty, keep doing what you're doing!
1396/01/20 07:35 ب.ظ
Why visitors still use to read news papers when in this technological world the whole thing is accessible
on web?
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر




موضوعات
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
به سایت ما خوش آمدید
نام و نام خانوادگی      
آدرس ایمیل      
کلیه حقوق این وبلاگ برای موسسه آسیب های اجتماعی ستایشگران محفوظ است
ساخت وبلاگ در میهن بلاگ

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | ساخت وبلاگ صوتی صدالاگ | سوال و جواب و پاسخ | رسانه فروردین، تبلیغات اینترنتی، رپرتاژ، بنر، سئو | Buy Website Traffic